Larangan nyolati tiang ingkang
munafik.
84.
Lan wanti-wanti ampun ngantos penjenengan (nabi) nyolati janazah
tiang-tiang saking kelompokipun munafikin, lan ampun ngantos penjenengan ngadek (do’aaken) wonten nginggil
quburipun. Sa’leresipun tiang-tiang wau meniko sami kafir dumateng Allah soho
Rasulipun lan tiang-tiang wau pejah dalam keadaan fasiq.
85.
Lan ampun ngantos harta benda soho anak-anakipun tiang-tiang wau, menarik
perhatian sampean. Sa’leresipun Allah
bade nyiksa tiang-tiang wau
wonten ing dunia kanti harta lan anak-anakipun, lan ugi supados nyawanipun
tiang-tiang wau melayang kanti dalam keadaan kufur.
B. Ma’anil mufradat;
84.Wala Tusholi ‘ala ahadin…. Ayat niki maringi pengertosan
bilih sa’sampunipun Nabi (kaum Muslimin) dilarang beristighfar lan memaafkan
tiang-tiang munafik, sebab kemunafikanipun meniko jelas. Antara lain mboten
purun derek perang mbela agamanipun Allah, menghina-mengejek Rasul lan kaum
Muslimin. Ayat niki melarang doaken ngapura kangge mereka soho nyoati
janazahipun. (Wonten ayat 80 dipun jelas aken bilih; Dido’aaken ngapura nganti ping pitungpuluh ambalan, bagi tiang-tiang
munafik meneniko tetep Allah mboten bade maringi pangapuran tadeng tiang-tiang
wau. Lah ciri-cirinipun munafik sing dipun sebat teng ayat niki meniki (a)
menghina lan mengejek Rasul soho kaum muslimin (b) mboten purun perang
bahkan mempropokasiseni kanca-kancane supados mboten mangkat perang Wal hasil
tiang munafik meniko prinsipipun tiang ingkang kepengin menghancurkan Islam
saking dalam. Terasan ayat wau Allah
mboten melarang kaum Muslimin nyolati tiang munafik sing pejah. Prinsipipun
sholat meniko dungaaken ampun kalayan janazah. Berdiri diatas kuburipun meniko
berarti ndoaaken. Berdiri diatas kubur berarti do’aaken rahmat kangge si mayat,
padahal si mayat munafik meniko membangkang lan memusuhi Allah. Mereka
hakikatipun sampun kafir lan naliko pejah dalam keadaan fasiq. Wong sing kados
mekaten mboten perlu disholati lan dipun do’aaken.
Wonten cerios ing hadits
Buhkoeri bilih Abdullah ibn Ubay ibn Salul tokoh kaum Munafikin mati meniko
putranipun Abdulah sing dados shahabat
Nabi lan mukmin, nyuwun kalayan nabi
pakaian (qamis) ingkang bade dipun engge mengkafani babape sing mati wau. Nabi ngabulaken
permintaan putrane wau. Ugi nyuwun dipun shalati dening kanjeng Nabi.
Lajeng Rasul bangkit mangkat perlu nyolati.
Nanging Umar Ibn Khattab matur
dateng Rasyul : No[po penjenengan bade nyolati, padahal Allah melarang. Nabi
menjawab; Allah maringi Aku pilihan kanti Firmanipun ayat al-Tawbah ayat 80;
Sliramu Muhammad memohonkan ampun kanggo wong-wong iku atau ora njalukaken
ngapura kanggo wong-wong mau (yo tetep podo-ora bakal dingapura) senejang
njalukaken ngapura ping 70, tapi Allah tetep ora maringi pangapuran marang
wong-wong mau. Lajeng rasul nambah ingsun arep ngglewihaken nganti pitung puluh
ambalan. Umar nimpali Tiang meniko kan
munafik kanjeng Nabi. Nanging Rasul tetep nyolati tiang wau, lajeng turunlah
ayat niki. Sa’badanipun turun ayat niki Rasul babar pisan mboten purun nyolati
tiang-tiang munafik sing mati. Sing dilakoaken dening Rasul miderek Quraisy
Shihab meniko kangge njaga hubungan baikipun antara Nabi kalayan putrane
‘Abdulah ibn Ubay bin Salul wau ddalam ungkapan bela sungkawa. “La taqum ‘ala qabrihi “ , Miderek (1)
Thahir ibn Tsur lan Thanthawi meniko mboten pareng tumerap tiang mukmin ngadek
wonten duwur kuburan munafik lan menziarahi. Larangan berdiri di atas kubur lan
nyolati dipahami bilih mereka meniko kafir dumateng Allah (2) Miderk Rasyid Ridho meniko mboten pareng
ndoaaken tiang pejah munafik kanti do’a al-tasbit (do’a kemantapan jiwa dalam
menghadapi ujian wonten ing kuburan
(3) Ulama lain berpendapat Doa tasbit kangge mayit munafik meniko mboten
pareng. Do’a tasbit meniko mantap menjawab pertanyaan malaikat Munkar lan Nakir
tentang Tuhan, nabi, agama lan kiblat.
Imam Bukhori nambah Rasul
pernah ngadek naliko janazah Yahudi lewat, lajeng sahabat-sdahabat takon, sebab
napa ; “Bukankah dia juga manusia”. Atas
dasar niki mboten wonten alangan kangge
hadir wonten penguburan tiang ingkang mboten Islam. Mboten do’a aken.
Berkunjung kuburan Fir’aun meniko ugi angsal sing di abadikaken wonten QS Yunus [10]: 92. Dugi wonten ing makam
Pahlawan ugi pareng sepanjang mboten do’aaken.
Fasik lan kekufuran disebut
beriringan kalayan kufur; wong kafir saged ugi baik prilakunipun jujur sopan
dll. Fasik meniko tiang ingkang womg
sing keluar lan lepas saking nilai-nilai
Ilahiyah bertentangan kalayan nilai-nilai universl.
Prinsip menurut Pak Quraisy
taing muslim meniko tiang ingkang mengucapkan kalimah syahadat meskipun mboten
nglampahi shalat sebab males lan melakukan aneka kedurhakaan. Larangan shalat
wonten ayat niku tertuju dumateng Abdullah bin Ubay. Para Ulama sepakat
mengharamkan tiasng mukmin mensolati-mendoakan tiang kafir ingkang mati.
Tiag munafik sebab mboten saged di deteksi secara pasti berdasarkan kenyataan
lahiriyah, jika mengucapkan sahadat, tiang niku diperlakukan sebagi muslim. Nek
mati berhak dimandikan, dikafankan lan disholati. Keadaan sing bener, meniko
namung Allah SWT sing maha tau.
85). Wala tu’jibka amwaluhum
“… Ayat nki menlanjutkan larangan kangge tiang munafik, ingkang bersifat
batin, rupinipun kekaguman terhadap hal-hal ingkang berkaitan kalayan
tiang-tiang munafik. Harta kekayaan ingkang katah lan ana-anak ingkang
gagah-gagah ingkang ayu-ayau ampun ngantos
mempengaruhi dateng Rasul SAW. Allah justru bade menyiksa munafik wau
kalayan harta soho anak-anak kipun. Ayat niki sejalan ayat 55 surat niki sing
isinipun Hai wong-wong munafik Ora bakal berguna harta kekayaan sing
ditanjaaken di jalan Allah, lan mboten berguna anak-anak mereka sing
gagah-gagah sing ayu-ayau. Harta sing dimiliki merupakan siksaan bagi mereka.
Mereka membanting tulang kangge maraih ekayaan wau, sedih naliko gagal, susah
nalio ilang, jengkerl naliko wonten sing jaluk, meniko sedoyo merupakan siksaan
bagi mereka. Anak-anakipun sing ketone gagah-gagah, ayu-ayau tapi mboten didik ajaran agama, durhakla
dumateng tiang sepah. Akhlakipun bejat, rewel-tewel, kurang jar dll, sedoyo wau menyiksa wong tuanipun.
Matine susah naliko ruh dipun jabut. Mati dalam kekufuran.
Pokok-pokok kandungn
- Tiang munafik meniko naliko pejah mboten pareng di solati lan dipun doaaken baik wonten nduwur kuburan utawi wonten panggenan sanes. Kaum muslilimin saged dugi kuburan utawi makam Pahlawan baik tiang kafir nopo dene munafik meniko mboten menopo-nopo sepanjang mboten duaaken lan nyuwunaken pangapunten dateng mayit meniko.
- Ciri munafik ingkang dipun sebat wonten ayat meniko, benci lan menghina kalayan Rasul soho sahabat-sahabatipun, sengit dateng Rasul lan bahkan kepengin mejahi junjungan kito nabii besar Muhammad saw
- Munafik wonten ayat meniko wonten asbab nuzul kangge jelasaken kedudukanipun Abdullah ibn Ubay ibn Salul, sebagai kepala (gembong) munafikin.
- Rasul maringi baju Qomis lan kerso nyolati dateng Abdullah ibn Ubay meniko amargi putranipun dados sahabat Nabi setia.
- Menawi mayit sampun ngucapaken sahadat kalih, ateges sampun mukmin. Sikapipun munafik sangat halus milo mboten saged dipun deteksi kalayan kenyataan. Milo menawi sampun maca sahadat meniko perlu di mandikan, dikafankan soho disolati.
- Wong-wong munafik sing di isarati wonten ing ayat meniko, meniko munafik sing bade menghancurkan Islam saking lebet.
- Tiang munafik sing bade menghancurkan Islam dari dalam meniko hakikatipun meniko tiang ingkang kufur.
egegerg
BalasHapusAyo blog ini anda beri komentar dan berilah masukan yang berarti baik isi dan modelnya ????
BalasHapus